Мої уроки


     20.10.17                     Відкритий  урок у 5 класі на тему:
 Брати Грімм -  відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності Братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Казка «Пані Метелиця».
Мета:   ознайомити учнів із творчістю братів Грімм, донести  значення їх творчості,  роль у популяризації та збереженні народної казки,  ознайомити з казкою «Пані Метелиця»;
розвивати навички виразного читання, фантазію; працювати над розвитком зв’язного мовлення учнів;
виховувати доброту, безкорисливість, почуття рівноправності.
Тип уроку: Урок на засвоєння нових знань, умінь та навичок.
І. Мотивація навчальної діяльності.
Грає вальс Вагнера «Амелі»,  біля каміну сидять хлопчики перевдягнені у батів Грімм.
Вчитель.
Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.
В давні часи, більш як двісті років тому в далекій Німеччині  брати Якоб та Вільгельм Грімм займалися найважливішою справою свого життя, вони збирали та записували народний фольклор.
Вільгельм . Слухай, Якобе, а яка твоя найулюбленіша казка?
Якоб. Мабуть, це найскладніше питання в моєму житті. Адже в кожній із них вкладена душа  нашого народу.
Вільгельм. Таак. Але мені найбільше до душі ті, які ми знайшли у рукописах дідуся Аделхарда.
Якоб. Пам’ятаю ті кумедні часи. Скільки ж рукописів ми тоді перечитали!
Вільгельм. А пригадаєш тітоньку Агнезе. В її пам’яті було скільки народного фольклору, що ми навіть спати не лягали, щоб встигнути все записати до від’їзду.
Якоб. Пам’ятаю, а як ти думаєш, колись у майбутньому люди знатимуть і пам’ятатимуть фольклор.
Вільгельм. Сподіваюся.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель. Діти, ми ж знаємо що таке фольклор. Хто нам скаже?
Добре, я згодна з вами. Фольклор – це дійсно скарбниця мудрості, а от чим вона наповнена ми з вами зараз дізнаємося, відкривши цю скарбницю.
Вправа «Мозковий штурм»
Вчитель дістає скарбничку, учні по черзі підходять, дістають по одному листочку зачитують, що там написано і говорять визначення даному терміну.
ІІІ. Оголошення теми а мети уроку.
Отже, ми нарешті підібралися до теми нашого уроку, і як ви вже здогадалися, що мова сьогодні піде про відомих збирачів німецького фольклору братів Грімм та познайомимося з казкою «Пані метелиця».
Робота з біографією . Перегляд презентації «Життя та творчість братів Грімм».
Бесіда.
-          Скажіть, будь – ласка, що найбільш вразило вас у біографії братів?
На дошці розташовані ілюстрації до казок зібраних братами Грімм.
Вчитель. Давайте звернемо увагу на дошку, що там зображено? Ілюстрації до казок. Діти називають казки до яких створені ілюстрації. І в останню чергу вчитель запитує про казку «Пані Метелиця».  
Робота з темою уроку.
Так, це казка «Пані Метелиця», яку ви прочитали вдома. Сподобалась?
Ми вже пригадали, що таке казка, тепер давайте пригадаємо, які основні ознаки казки. Чи  є вони наявні в цій казці. А як ви  запам’ятали ми зможемо дізнатися за допомогою гри «Пізнай героя». І так як ви знаєте, що в казках може бути дві скарбниці, то уявіть що ми в казці. І ось… чарівно з’являється друга скарбниця. В ній написані імена всіх героїв казки «Пані Метелиця». Один учень виходить до дошки дістає собі ім’я героя. Решта задають питання. На які учень може відповісти так або ні.

Вчитель
 Робота з підручником.Відкрийте будь-ласка свої підручники. І знайдіть у тексті казки згадку про цього героя. Коли діти знайшли опис героїв, що ми можемо сказати про цього героя. Говорять  які це герої головні чи другорядні, позитивні чи негативні.
Робота в зошитах.
Вчитель. Діти, а пригадаймо, звідки брати родом?  З Німеччини.
Отже, якою мовою вони записували твори?німецькою.
А як же вони з’явилися в наших україномовних підручниках?
Так, вірно з перекладу. Отже, відкрийте  свої зошити, запишіть у них число, класна робота. Ми зараз з вами запишемо що така переклад та оригінал.
Переклад – текст, перекладений з однієї мови на іншу.
Оригінал – справжня річ, взірець.
Підсумок уроку.
Бесіда.
-         Чому брати Грімм почали займатися збиранням  фольклорних творів?
-         Яка різниця між авторами та збирачами народних казок?
-         Пригадайте, як називалась перша збірка братів Грімм.
-         Коли читаєш казку «Пані Метелиця», виникає думка про те, що…
Домашнє завдання. Скласти усне оповідання про те, яким могло бути подальше життя братів.









Немає коментарів:

Дописати коментар

Портфоліо

https://drive.google.com/open?id=1P6FwG0N1X0u7JrqHKju3dk-lR26Dpi0x