20.10.17 Відкритий урок у 5 класі на тему:
Брати Грімм - відомі збирачі німецьких народних казок.
Значення діяльності Братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Казка «Пані
Метелиця».
Мета: ознайомити
учнів із творчістю братів Грімм, донести значення їх творчості, роль у популяризації та збереженні народної
казки, ознайомити з казкою «Пані
Метелиця»;
розвивати навички виразного читання, фантазію; працювати над розвитком зв’язного мовлення учнів;
виховувати доброту, безкорисливість, почуття рівноправності.
розвивати навички виразного читання, фантазію; працювати над розвитком зв’язного мовлення учнів;
виховувати доброту, безкорисливість, почуття рівноправності.
Тип уроку: Урок на
засвоєння нових знань, умінь та навичок.
І. Мотивація навчальної
діяльності.
Грає вальс Вагнера «Амелі», біля каміну сидять хлопчики перевдягнені у
батів Грімм.
Вчитель.
Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.
В давні часи, більш
як двісті років тому в далекій Німеччині брати Якоб та Вільгельм Грімм займалися
найважливішою справою свого життя, вони збирали та записували народний
фольклор.
Вільгельм .
Слухай, Якобе, а яка твоя найулюбленіша казка?
Якоб.
Мабуть, це найскладніше питання в моєму житті. Адже в кожній із них вкладена
душа нашого народу.
Вільгельм.
Таак. Але мені найбільше до душі ті, які ми знайшли у рукописах дідуся Аделхарда.
Якоб.
Пам’ятаю ті кумедні часи. Скільки ж рукописів ми тоді перечитали!
Вільгельм.
А пригадаєш тітоньку Агнезе. В її пам’яті було скільки народного фольклору, що
ми навіть спати не лягали, щоб встигнути все записати до від’їзду.
Якоб. Пам’ятаю,
а як ти думаєш, колись у майбутньому люди знатимуть і пам’ятатимуть фольклор.
Вільгельм.
Сподіваюся.
ІІ. Актуалізація
опорних знань
Вчитель.
Діти, ми ж знаємо що таке фольклор. Хто нам скаже?
Добре, я згодна з
вами. Фольклор – це дійсно скарбниця мудрості, а от чим вона наповнена ми з
вами зараз дізнаємося, відкривши цю скарбницю.
Вправа «Мозковий штурм»
Вчитель дістає скарбничку, учні по черзі підходять,
дістають по одному листочку зачитують, що там написано і говорять визначення
даному терміну.
ІІІ. Оголошення
теми а мети уроку.
Отже, ми нарешті
підібралися до теми нашого уроку, і як ви вже здогадалися, що мова сьогодні
піде про відомих збирачів німецького фольклору братів Грімм та познайомимося з
казкою «Пані метелиця».
Робота з біографією . Перегляд презентації
«Життя та творчість братів Грімм».
Бесіда.
-
Скажіть, будь – ласка, що найбільш вразило вас
у біографії братів?
На
дошці розташовані ілюстрації до казок зібраних братами Грімм.
Вчитель.
Давайте звернемо увагу на дошку, що там зображено? Ілюстрації до казок. Діти
називають казки до яких створені ілюстрації. І в останню чергу вчитель запитує
про казку «Пані Метелиця».
Робота з темою уроку.
Так, це казка «Пані
Метелиця», яку ви прочитали вдома. Сподобалась?
Ми вже пригадали,
що таке казка, тепер давайте пригадаємо, які основні ознаки казки. Чи є вони наявні в цій казці. А як ви запам’ятали ми зможемо дізнатися за допомогою
гри «Пізнай героя». І так як ви
знаєте, що в казках може бути дві скарбниці, то уявіть що ми в казці. І ось…
чарівно з’являється друга скарбниця. В ній написані імена всіх героїв казки
«Пані Метелиця». Один учень виходить до дошки дістає собі ім’я героя. Решта
задають питання. На які учень може відповісти так або ні.
Вчитель
Робота
з підручником.Відкрийте будь-ласка свої підручники. І знайдіть у тексті
казки згадку про цього героя. Коли діти знайшли опис героїв, що ми можемо сказати про цього героя. Говорять
які це герої головні чи другорядні, позитивні чи негативні.
Робота в зошитах.
Вчитель. Діти,
а пригадаймо, звідки брати родом? З Німеччини.
Отже, якою мовою вони записували твори?німецькою.
А як же вони з’явилися в наших україномовних підручниках?
Так, вірно з перекладу. Отже, відкрийте свої зошити, запишіть у них число, класна
робота. Ми зараз з вами запишемо що така переклад та оригінал.
Переклад – текст, перекладений з однієї мови на іншу.
Оригінал – справжня річ, взірець.
Підсумок уроку.
Бесіда.
-
Чому
брати Грімм почали займатися збиранням
фольклорних творів?
-
Яка
різниця між авторами та збирачами народних казок?
-
Пригадайте,
як називалась перша збірка братів Грімм.
-
Коли
читаєш казку «Пані Метелиця», виникає думка про те, що…
Домашнє завдання. Скласти усне оповідання про те, яким могло бути подальше
життя братів.
Немає коментарів:
Дописати коментар