методична робота



Виступ заступника з НВР Булгакової Ю.В.
на семінарі заступників 18.04.2018
        «Учитися – це  все одно, що гребти проти течії, припинив гребти – і тебе відразу ж несе назад ». Кому ж як не нам, вчителям, розуміти  всю серйозність цього вислову. Скільки б ти не пропрацював у школі, а потреба у навчанні, у бажанні пізнати щось нове, цікаве все рівно лишається.
   Зараз, з початком великої підготовки до НУШ, стали надзвичайно популярними онлайн – курси, з ними легко і з задоволенням справляються наші вчителі початківці, яким випала доля першим крокувати стежинами нової української школи. Вони не тільки добре справилися із завданнями, а зацікавившись самотужки опанували  освітню платформу критичного мислення.
     На зимових канікулах 2016/2017 н.р.  тренером Новіковою  В.В. були проведені курси Web 2.0 для 10 вчителів Демуринської школи, де ознайомились з сервісами Web 2.0 та прикладами використання цих сервісів в освітній діяльності. По закінченню курсів вчителями були створені власні блоги, вони навчилися створювати інтерактивні вправи, інтерактивні кросворди, карти знань, online-анкети, працювати з сервісами Google. Але особливо, нам запам’яталася робота з Міксиками.
     Міксіке  - освітнє онлайн середовище надає можливість вчителям, учням і батькам створювати та використовувати  власні  навчальні онлайн-матеріали, а також використовувати онлайн- колекцію навчальних  матеріалів, яку спільними зусиллями створили педагоги-учасники проекту.
      Звичайно, наша школа маленька, дев’ятирічка, але наш педагогічний колектив намагається  знайти себе  серед інших шкіл району. Про свою роботу детальніше нам розкажуть вчителі, що використовують цю програму.


Практична частина представлена 3 вчителями.

Психолого - педагогічний брейнстормінг «Роль заступника директора з навчально – виховної роботи у підвищенні рівня науково – методичної підготовки, фахової майстерності вчителя та якісного забезпечення навчально – виховного процесу»
Психолого-педагогічний брейнстормінг — це нестандартна форма методичної роботи, яка дає можливість виявити загальну ерудицію учасників семінару, являє собою різновид дискусії, це змагання різних методичних ідей реалізації однієї і тієї самої проблеми.
Психолого-педагогічний брейнстормінг сприяє максимальному долученню учасників до спільної групової творчої роботи з підвищення теоретичного та практичного рівнів фахової майстерності. Він дає можливість поєднувати індивідуальні та групові форми роботи, стимулює  до творчості.
Мета засідання: ознайомлення заступників із психологічними основами управлінської діяльності в школах нового типу; підвищення психологічної культури сучасного керівника; сприяння розвитку практичних навичок керівництва; створення умов для обміну досвідом роботи.

 «Ми…справді хочемо змінити нашу школу і підхід до навчання. Нам потрібно забезпечити її новим обладнанням і новими методиками, зокрема, навчання через гру»         
 Міністр освіти і науки України Лілії Гриневич
Присутнім у цьому залі відомо, що над проектом «Нової школи» науковці працювали більше трьох років.  Схвалення він отримав у середині грудня 2016. Концепція «Нової української школи» — це свого роду програма нововведень до середньої освіти у державі, яка має за мету змінити підхід вчителів до навчання учнів, а з самих дітей зробити не стільки «знаючих», скільки «думаючих» громадян.
Програма змін розрахована на добрі півтора десятка років. Так, школа, за задумом розробників концепції, має не стільки нашпиговувати учнів знаннями, скільки вчити їх ними користуватися, критично мислити.
Усі працівники це небайдужі люди, які постійно працюють над підвищенням свого професійного рівня, прагнуть до самовдосконалення і розвитку.
Ще з вересня до словника наших освітян ввелися  поняття «нова
концепція», «нові підходи», «реформа початкової школи» .

    Перші діти, які навчатимуться у першому класі Нової української школи, підуть до школи 1 вересня 2018 року. Реформа “Нова українська школа” висуває нові вимоги до педагогічних працівників, адже саме  освітяни  повинні стати ключовими провідниками змін на своїх робочих місцях,  у школах.
Провели засідання педагогічного колективу школи на тему: «Сучасні засади організації освітнього процесу в початковій школі в умовах компетентнісної освіти», у ході якого ознайомили з теоретичними засадами забезпечення освітньої діяльності в “Новій українській школі».
Учителі отримали завдання у ході реалізації  власної програми самоосвітньої діяльності познайомитися із основними положеннями та особливостями нового Державного стандарту початкової загальної освіти Нової української школи.
    У ході проведення планових методичних заходів серед педагогів проводилась місячна педагогічна дискусія з  питання принципово нових підходів до організації системи освіти, шкільний фестиваль інноваційних уроків, працював батьківський лекторій.
У ході вивчення теоретичних засад Нової української школи, апробації окремих елементів інноваційного навчання  вчителі заявили себе сучасними, креативними, творчими, готовими до змін.
Виходячи з вищесказаного, ми всі розуміємо, що працювати нам прийдеться не покладаючи рук і левова частка роботи припадає саме на заступника… Який він? Заступник Нової української школи? Як поводити себе з вчителями? Дітьми? Що чекає від тебе директор?  На це та інші питання ми зможемо відповісти, провівши наш брейнстормінг
І. Експрес-діагностика «Психогеометричний тест» 
Щоб знати, яка енергетика склалась на цю хвилину в нашій аудиторії, щоб знати, що нам очікувати і як працювати, пропоную взяти участь у експрес-діагностиці.
Кожен учасник вибирає одну фігуру (схема 3).
Коло — найбільш енергетична фігура, дія якої ще попереду. Трикутник — дуже активна фігура, активно діє назовні. Квадрат — спокійна, урівноважена фігура, енергетично стабільна. Прямокутник — мінлива й непослідовна фігура. Зиґзаґ—- фігура креативна, імпульсивна, одержима ідеями.
Отже, зібравши в нашій аудиторії  і активних, і спокійних, урівноважених, мінливих, непослідовних, а також імпульсивних особистостей пропоную розпочати нашу роботу.

Отже, зібравши зараз в цій аудиторії  фігур активних та дієздатних, спокійних, урівноважених, мінливих та непослідовних, а також фігур креативних пропоную розпочати нашу роботу.

Вправа  № 1 «Професійно значущі якості заступника директора школи з НВР в НУШ»
 (10 хв)

Мета: визначити професійно значущі якості заступника директора школи з НВР.

(Завдання для 1 групи. Визначте основні ознаки педагогічного професіоналізму заступників директорів з точки зору директора.  (З точки зору директорів шкіл їхні заступники повинні мати такі риси: компетентність, перспективність, любов до дітей та до справи, яку виконують, об’єктивність, послідовність, варіативність та гнучкість, інтегративність, активність, порядність.)


Завдання для 2 групи. Визначте, яким повинен бути заступник директора з точки зору вчителів.

Завдання для групи 3. Заступник директора школи очима учнів
.
Після виступу кожної групи показ міні – відео (Відео 1-2 хв.)

Завдання 2. «Напиши оголошення» (заступник директора)
Ведучий пропонує командам однакові бланки оголошень. Члени команд складають оголошення на тему «У школі є вакансія вчителя. Кваліфікаційні вимоги:...», оформлюють його й роблять презентацію. Ведучий узагальнює відповіді команд, називає схожі та відмінні кваліфікаційні вимоги (схема 1).


3. Виконання проектів
Завдання для 1 групи
Вправа-проект «Новачок в колективі».
Мета: зорієнтувати учасників семінару на психологічну підтримку молодих спеціалістів на етапі адаптації до умов професійної діяльності.
Завдання: Розробити можливі заходи в колективі для того, щоб молоді спеціалісти якомога краще та швидше могли адаптуватися до умов професійної діяльності.

Завдання для 2 групи.
Вправа-проект «Шляхи поліпшення психологічного клімату в колективі».
Мета: стимулювати пошук оптимальних шляхів поліпшення емоційного стану в колективі.
Завдання: віднайдіть та зобразіть шляхи, які б сприяли поліпшенню психологічного клімату в колективі.

Завдання для 3 групи.
Вправа-проект « Колектив, в якому панує здорова психологічна атмосфера».
Мета: сприяти актуалізації оптимальних моделей поведінки у взаємодії з іншими.
Завдання: Зобразити модель колективу, в якому панує позитивний психологічний клімат.

Презентація проектів.

Виконавши ці вправи ми зрозуміли, що в кожного з присутніх є уміння побачити в кожному учаснику навчально-виховного процесу самостійну особистість,  яка постійно змінюється, має право на самоствердження;
Кожен  вміє дозувати міру свого втручання в особисте життя дитини, поділяти проблеми на ті, які має розв’язати сама дитина, вчитель, і ті, де необхідний вплив адміністрації; всі присутні  виконувають свою справу з повною віддачею; А це є най головнішими чинниками в нашій нелегкій роботі, а тому, ми можемо з упевненістю сказати, що ми робимо перші кроки по впровадженню концепцій Нової української школи.
бо сучасний заступник  Вміє жити в реальному світі, об’єктивно сприймати справи і працювати з ними - бачить у кожному вчителеві самостійну особистість, яка постійно розвивається і самостверджується;
 бере на себе відповідальність за розвиток ситуацій, усвідомлює, що відбувається, чим можна зарадити;
- здатний орієнтуватися в будь-якій ситуації, передбачати прямі й опосередковані наслідки кожного свого рішення і вчинку, об
єднувати окремі події, насичені єдиним смислом системи;
- є тактовним, однаково уважним до всіх членів педколективу;
- здатний адаптуватися в мінливому світі й змінювати світ на краще;
• розумний, ініціативний, наділений почуттям гумору;
• виявляє повагу, доброзичливість і тактовність у ставленні до учнів;
• не боїться помилитися сам і дозволяє це робити учням;
• любить дітей;

Виступи на засіданні ЦШПК учителів гуманітарного циклу

Навчання в умовах компетентісного підходу.

Розвиток раціональної продуктивної компетентності на уроках української літккратури



Специфіка та ефективність уроку літератури


https://drive.google.com/open?id=19J4VJxzo3Z5tVO_kPULbaqHmSSTvZTaF


Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення уроку рідної мови


https://drive.google.com/open?id=1uHkTrh0MAx-ajCZcIfj_DkW_M-t64VJi

Немає коментарів:

Дописати коментар

Портфоліо

https://drive.google.com/open?id=1P6FwG0N1X0u7JrqHKju3dk-lR26Dpi0x