Самоосвітня робота




Інтел - навчання для майбутнього

Курси підвищення кваліфікації



План самоосвітньої діяльності"
ПЛАН
  ПО САМООСВІТІ
учителя української мови
та літератури
Булгакової Юлії Володимирівни

  Освіта: вища, закінчила в 2011 році Слов’янський державний педагогічний університет за фахом – українська мова та література, російська мова та зарубіжна література.
Кваліфікаційна категорія - друга.
Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя з природженою здатністю жити щасливо й успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які допомогли б нам реалізувати її якомога ефективніше.
                                                                                         
                                                                                                 Р.Т. Кіосакі

Індивідуальна проблемна тема самоосвіти :
"Шляхи формування компетентної особистості
на уроках української мови та літератури".

          Роботу над темою розпочато в 2013 році
                    Передбачається закінчити роботу над темою в 2018 році.

  Цілі і завдання :
1) розвиток інтелектуальної ініціативи учнів в процесі навчання;
2) формування особи потрібної суспільству- комунікативної, відповідальної за свої вчинки
3) використання на уроках нових інформаційних технологій і засобів комунікацій;
4) підвищення свого методичного рівня.
Очікувані результати:
підвищення успішності і рівня навченості учнів з української мови та літератури.
Виходячи з основної загальноосвітньої проблеми школи, індивідуальної теми по самоосвіті я намітила основні напрями роботи по самоосвіті.

Напрями самоосвіти : 
Основні напрями
Дії і заходи
Терміни
реалізації
Вивчення законодавчої та нормативно-правової бази
1. Вивчення документації.
Література: Концепція 12-річної середньої загальної освіти Закон «Про освіту», Закон «Про загальну середню освіту»
регулярно
Професійне
1. Вивчати програми і підручники, осмислювати їх особливості і вимоги
2. Знайомитися з новими педагогічними технологіями через предметні видання і Інтернет.
3. Систематично передплачувати журнали "Українська мова й література в школі".
4. Вести каталог статей з цих журналів.
5. Підвищувати кваліфікацію на курсах для вчителів української мови та літератури
2013- 2018
  
2013-2018


регулярно

регулярно

Психолого-педагогічні
1.       Удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології і педагогіки.
Література:
Помиткін Е.О. Психологія духовного розвитку особистості. Монографія К., Наш час 2005 р.
Нісімчук А.С., Падалко О.С. Сучасні педагогічні технології. Навчальні посібники Київ. Просвіта 2000 р. 
Перспективні педагогічні технології в шкільній освіті. Навчальний посібник за ред. С.П. Бондар. Рівне 2003 р.
Сухомлинська О.В. Духовно - моральне виховання дітей та молоді: загальні тенденції й індивідуальний пошук. Київ. Всеукраїнський фонд «Добро» 2006р.
П.Щербань Сутність педагогічної культури. Вища освіта України 2004 р.
Якунин В.А.Педагогическая психология. Учебное пособие 2000 г.
регулярно


2013-2015





2013-2014





2015-2017
Методичні
1. Удосконалювати знання сучасного змісту освіти учнів з української мови та літератури.
2. Знайомитися з новими формами, методами і прийомами навчання української мови та літератури .
3. Організувати роботу з обдарованими дітьми і брати участь в науково-практичних конференціях, конкурсах творчих робіт, олімпіадах.
4. Вивчати досвід роботи кращих учителів своєї школи, району, країни через Інтернет.
5. Відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом.
6. Періодично проводити самоаналіз професійної діяльності
.7. Створити власну базу кращих сценаріїв уроків, цікавих прийомів і знахідок на уроці.
9. Проводити відкриті уроки для колег по роботі, учителів школи.
10. Виступати з доповідями по темі самоосвіти.
регулярно



регулярно


регулярно


щорічно




 регулярно

 регулярно
Інформаційно-технологічні технології
1.Вивчати ІКТ і впроваджувати їх в учбовий процес.
2. Огляд в Інтернеті інформації з української мови та літератури, педагогіки і психології.
3. Створити електронну пошту для контакту з однодумцями.
регулярно

регулярно


Охорона здоров'я
1. Впроваджувати в освітній процес здоров’язберігаючі технології.
2. Вести здоровий спосіб життя.
регулярно

 регулярно



ОСНОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ ПО САМООСВІТІ:
Етапи
Зміст роботи
Терміни
Практична діяльність
Діагностичний
Вивчення літератури з проблеми і досвіду, що мається
2016



      2013




2014









1. Курси підвищення кваліфікації учителів.
2. Виступи на засіданні  ЦШПК учителів гуманітарного циклу.
- Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення уроку рідної мови.
- Специфіка та ефективність уроку літератури. Ідейно – художній аналіз художнього твору. З використанням інтерактивних технологій навчання.
  Розвиток раціональної продуктивної компетентності на уроках української літератури.
Навчання в умовах компетентнісного підходу.
Шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів


Прогностичний
1.Визначення цілей і завдань з теми.
2.Разробка системи заходів, спрямованих на вирішення проблеми.
3.Прогнозування результатів.
2013-2014
1. Виступ на засіданні  ЦШПК  учителів гуманітарного циклу  по темах: "Особливості використання інтерактивних методів навчання української мови в середніх класах".
Практичний
1. Впровадження досвіду роботи.
2. Формування методичного комплексу.
3. Корекція роботи.


2015





2014-2015




  




 2013-2017   
1. Виступ на засіданні педагогічної ради з теми:
“Раціональна організація навчальної праці учнів, як засіб підвищення ефективності навчання та якості знань ” .

"Розвиток навичок використання ІКТ, що вивчаться на уроках української мови та літератури  для учбового успіху".

Удосконалення уроку як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня.

2. Відкриті уроки 

Узагальнюючий
1.Підведення підсумків.
2.Оформлення результатів роботи.
2015-2018


2015




2016



2017




2017
1.Виступи на засіданні ЦШПК учителів гуманітарного циклу по темі :
- Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення уроку рідної мови.
- Специфіка та ефективність уроку літератури. Ідейно – художній аналіз художнього твору. З використанням інтерактивних технологій навчання.
  Розвиток раціональної продуктивної компетентності на уроках української літератури.
Навчання в умовах компетентнісного підходу.
Шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів

 2. Участь і результати в міських олімпіадах, конкурсах, конференціях.
Впроваджувальний
Поширення досвіду роботи.
2017-2018
1.Результати роботи над темою самоосвіти розмістити на шкільному сайті


Реалізувати цілеспрямовану зустріч учня  і учбових форм роботи в просторі учбового успіху учнів мені дозволяє технологія індивідуального стилю учбової діяльності (ІСУД) - що є дидактичним ресурсом особистістно-орієнтовного навчання.
        Щоб ефективно використовувати технологію "ІСУД" необхідно і достатньо
-  діагностувати рівень параметрів учбового успіху учня;
- обирати для кожного учня індивідуальні форми роботи на різних етапах учбово-пізнавальної діяльності.
В ході реалізації поставлених завдань в першу чергу має відбутися :
1. Вивчення педагогічних програмних засобів зі свого предмету та оцінка їх достоїнств і недоліків.
2. Впровадження у свою практику нових технологій навчання таких як:
Метод проектів - це такий спосіб навчання, при якому учень безпосередньо включений в активний пізнавальний процес; він самостійно формулює учбову проблему, здійснює збір необхідної інформації, планує варіанти вирішення проблеми, робить висновки, аналізує свою діяльність, формуючи "по цеглі" нове знання і набуваючи нового учбового і життєвого досвіду.
Комп'ютерні технології навчання  - сукупність методів, прийомів, способів, засобів створення педагогічних умов на основі комп'ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв'язку і інтерактивного програмного продукту, функцій педагога за уявленням, передачею і збором інформації, організацією контролю і управління пізнавальною діяльністю, що моделюють частину.
         Диференціація навчання - навчання будую на основі диференціації, що дозволяє враховувати індивідуальний темп просування школяра, корегувати  виникаючі труднощі, забезпечуючи підтримку його здібностей.
Мультимедіа  технології - спосіб підготовки електронних документів, що включають візуальні і аудіоефекти.  Застосування мультимедіа технологій відкриває перспективний напрям розвитку сучасних комп'ютерних технологій навчання.
ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМИ :
 Вивчити  літературу з цієї проблеми:
1.   Леонтович А.В. Дослідницька діяльність як спосіб формування світогляду. // Народна освіта, № 10, 2005.
2.   Нові педагогічні і інформаційні технології в системі освіти / під ред. Е.С. Полат-м.:2004
3.   Пахомова Н.Ю. Проектне навчання - що це? // Методист, №1, 2004. - с. 42.
4.   Розвиток дослідницької діяльності учнів. Методична збірка. - М.: Народна освіта, 2001. - 272 с.
5.   Хуторський А.В. Ключові компетенції як компонент особово орієнтованої парадигми освіти // Учень в школі, що оновлюється, : Сб. науч. праць / Під ред. Ю.И.Дика. А.В.Хуторского. М., 2002.
6. Сучасний урок (1-4 ч) Т. П. Лакоценина, издат. "Вчитель"








закон України " Про освіту"



https://drive.google.com/open?id=1Ui7nG03T37rQBnUjDUQaTX5iVLzZGcmB

Немає коментарів:

Дописати коментар

Портфоліо

https://drive.google.com/open?id=1P6FwG0N1X0u7JrqHKju3dk-lR26Dpi0x