Курси підвищення кваліфікації
План самоосвітньої діяльності"
ПЛАН
ПО САМООСВІТІ
учителя української мови
та літератури
Булгакової Юлії Володимирівни
Освіта: вища,
закінчила в 2011 році Слов’янський державний педагогічний університет за фахом
– українська мова та література, російська мова та зарубіжна література.
Кваліфікаційна категорія - друга.
Освіта,
яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із
нас приходить у життя з природженою здатністю жити щасливо й успішно. А ми
повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які допомогли б нам
реалізувати її якомога ефективніше.
Р.Т.
Кіосакі
Індивідуальна
проблемна тема самоосвіти :
"Шляхи
формування компетентної особистості
на
уроках української мови та літератури".
Роботу
над темою розпочато в 2013 році
Передбачається
закінчити роботу над темою в 2018 році.
Цілі і завдання :
1) розвиток інтелектуальної ініціативи учнів в процесі
навчання;
2) формування особи потрібної суспільству-
комунікативної, відповідальної за свої вчинки
3) використання на уроках нових інформаційних
технологій і засобів комунікацій;
4) підвищення свого методичного рівня.
Очікувані
результати:
підвищення
успішності і рівня навченості учнів з української мови та літератури.
Виходячи з основної
загальноосвітньої проблеми школи, індивідуальної теми по самоосвіті я намітила
основні напрями роботи по самоосвіті.
Напрями
самоосвіти :
Основні напрями
|
Дії і заходи
|
Терміни
реалізації
|
Вивчення законодавчої та нормативно-правової бази
|
1. Вивчення
документації.
Література: Концепція 12-річної середньої загальної освіти Закон «Про освіту», Закон «Про загальну середню освіту» |
регулярно
|
Професійне
|
1. Вивчати програми і підручники, осмислювати їх особливості і вимоги
2. Знайомитися з новими педагогічними технологіями через предметні
видання і Інтернет.
3.
Систематично передплачувати журнали "Українська мова й література в школі".
4. Вести каталог статей з цих журналів.
5. Підвищувати кваліфікацію на курсах для вчителів української мови та
літератури
|
2013- 2018
2013-2018
регулярно
регулярно
|
Психолого-педагогічні
|
1. Удосконалювати свої знання в
галузі класичної і сучасної психології і педагогіки.
Література:
Помиткін Е.О. Психологія духовного розвитку особистості. Монографія К.,
Наш час 2005 р.
Нісімчук А.С., Падалко О.С. Сучасні педагогічні технології. Навчальні
посібники Київ. Просвіта 2000 р.
Перспективні педагогічні технології в шкільній освіті. Навчальний
посібник за ред. С.П. Бондар. Рівне 2003 р.
Сухомлинська О.В. Духовно - моральне виховання дітей та молоді: загальні
тенденції й індивідуальний пошук. Київ. Всеукраїнський фонд «Добро» 2006р.
П.Щербань Сутність педагогічної культури. Вища освіта України 2004 р.
Якунин В.А.Педагогическая психология. Учебное пособие 2000 г.
|
регулярно
2013-2015
2013-2014
2015-2017
|
Методичні
|
1. Удосконалювати знання сучасного змісту освіти учнів з української мови
та літератури.
2. Знайомитися з новими формами, методами і прийомами навчання
української мови та літератури .
3. Організувати роботу з обдарованими дітьми і брати участь в
науково-практичних конференціях, конкурсах творчих робіт, олімпіадах.
4. Вивчати досвід роботи кращих учителів своєї школи, району, країни через
Інтернет.
5. Відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом.
6. Періодично проводити самоаналіз професійної діяльності
.7. Створити
власну базу кращих сценаріїв уроків, цікавих прийомів і знахідок на уроці.
9. Проводити відкриті уроки для колег по роботі, учителів школи.
10. Виступати з доповідями по темі самоосвіти.
|
регулярно
регулярно
регулярно
щорічно
регулярно
регулярно
|
Інформаційно-технологічні технології
|
1.Вивчати ІКТ і впроваджувати їх в учбовий процес.
2. Огляд в Інтернеті інформації з української мови та літератури,
педагогіки і психології.
3. Створити електронну пошту для контакту з однодумцями.
|
регулярно
регулярно
|
Охорона здоров'я
|
1. Впроваджувати в освітній процес здоров’язберігаючі технології.
2. Вести здоровий спосіб життя.
|
регулярно
регулярно
|
ОСНОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ ПО САМООСВІТІ:
Етапи
|
Зміст роботи
|
Терміни
|
Практична діяльність
|
Діагностичний
|
Вивчення літератури з проблеми
і досвіду, що мається
|
2016
2013
2014
|
1. Курси
підвищення кваліфікації учителів.
2. Виступи на засіданні ЦШПК учителів гуманітарного циклу. - Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення уроку рідної мови. - Специфіка та ефективність уроку літератури. Ідейно – художній аналіз художнього твору. З використанням інтерактивних технологій навчання. Розвиток раціональної продуктивної компетентності на уроках української літератури. Навчання в умовах компетентнісного підходу. Шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів |
Прогностичний
|
1.Визначення цілей і завдань з
теми.
2.Разробка системи заходів, спрямованих на вирішення проблеми. 3.Прогнозування результатів. |
2013-2014
|
1. Виступ на засіданні ЦШПК учителів гуманітарного циклу по
темах: "Особливості використання інтерактивних методів навчання
української мови в середніх класах".
|
Практичний
|
1. Впровадження досвіду роботи.
2. Формування методичного комплексу. 3. Корекція роботи. |
2015
2014-2015
2013-2017
|
1. Виступ на засіданні
педагогічної ради з теми:
“Раціональна організація навчальної праці учнів, як засіб підвищення ефективності навчання та якості знань ” . "Розвиток навичок використання ІКТ, що вивчаться на уроках української мови та літератури для учбового успіху". Удосконалення уроку як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня. 2. Відкриті уроки |
Узагальнюючий
|
1.Підведення підсумків.
2.Оформлення результатів роботи. |
2015-2018
2015
2016
2017
2017
|
1.Виступи на засіданні ЦШПК
учителів гуманітарного циклу по темі :
- Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення уроку рідної мови. - Специфіка та ефективність уроку літератури. Ідейно – художній аналіз художнього твору. З використанням інтерактивних технологій навчання. Розвиток раціональної продуктивної компетентності на уроках української літератури. Навчання в умовах компетентнісного підходу. Шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів 2. Участь і результати в міських олімпіадах, конкурсах, конференціях. |
Впроваджувальний
|
Поширення досвіду роботи.
|
2017-2018
|
1.Результати роботи над темою
самоосвіти розмістити на шкільному сайті
|
Реалізувати цілеспрямовану зустріч
учня і учбових форм роботи в просторі учбового успіху учнів мені
дозволяє технологія індивідуального стилю учбової діяльності (ІСУД) - що є
дидактичним ресурсом особистістно-орієнтовного навчання.
Щоб
ефективно використовувати технологію "ІСУД" необхідно і достатньо
- діагностувати рівень
параметрів учбового успіху учня;
- обирати для кожного учня індивідуальні
форми роботи на різних етапах учбово-пізнавальної діяльності.
В ході реалізації поставлених завдань в
першу чергу має відбутися :
1. Вивчення педагогічних програмних засобів
зі свого предмету та оцінка їх достоїнств і недоліків.
2. Впровадження у свою практику нових
технологій навчання таких як:
Метод проектів - це такий спосіб
навчання, при якому учень безпосередньо включений в активний пізнавальний
процес; він самостійно формулює учбову проблему, здійснює збір необхідної
інформації, планує варіанти вирішення проблеми, робить висновки, аналізує свою
діяльність, формуючи "по цеглі" нове знання і набуваючи нового
учбового і життєвого досвіду.
Комп'ютерні технології навчання -
сукупність методів, прийомів, способів, засобів створення педагогічних умов на
основі комп'ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв'язку і
інтерактивного програмного продукту, функцій педагога за уявленням, передачею і
збором інформації, організацією контролю і управління пізнавальною діяльністю,
що моделюють частину.
Диференціація навчання - навчання будую на основі
диференціації, що дозволяє враховувати індивідуальний темп просування школяра,
корегувати виникаючі труднощі, забезпечуючи підтримку його
здібностей.
Мультимедіа технології -
спосіб підготовки електронних документів, що включають візуальні і
аудіоефекти. Застосування мультимедіа технологій відкриває
перспективний напрям розвитку сучасних комп'ютерних технологій навчання.
ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМИ :
Вивчити літературу
з цієї проблеми:
1. Леонтович А.В. Дослідницька
діяльність як спосіб формування світогляду. // Народна освіта, № 10, 2005.
2. Нові педагогічні і інформаційні
технології в системі освіти / під ред. Е.С. Полат-м.:2004
3. Пахомова Н.Ю. Проектне навчання -
що це? // Методист, №1, 2004. - с. 42.
4. Розвиток дослідницької діяльності
учнів. Методична збірка. - М.: Народна освіта, 2001. - 272 с.
5. Хуторський А.В. Ключові
компетенції як компонент особово орієнтованої парадигми освіти // Учень в
школі, що оновлюється, : Сб. науч. праць / Під ред. Ю.И.Дика. А.В.Хуторского.
М., 2002.
6. Сучасний урок (1-4 ч) Т. П. Лакоценина, издат.
"Вчитель"
закон України " Про освіту"
https://drive.google.com/open?id=1Ui7nG03T37rQBnUjDUQaTX5iVLzZGcmB
Немає коментарів:
Дописати коментар